Sunday 21 November 2010

on para (mim)

benim adım 10usd, amerikan parasıyım. bildiğin bütün dünyada söz hakkım var. mazime gitsen dönemezsin. o kadar. şimdi size hayatımdan bir kesiti anlatacağım. yaşanmadı sanmayın bunu, gerçektir anlatacaklarım..

hikayem sharjah'ın uluslararası havaalanında başlıyor. iki adam gelip beni türk lirasıyla değiştiriyorlar. birlikte bekliyoruz. 7 saat bekliyoruz birlikte. yere serdikleri gazetelerin üzerinde uyudular. ezildim ceplerinde. sonra uçuş..



sıcak bir ülkeye çıktık. hindistanmış sanırım. hava çok sıcak, çok nemli. nefes alamıyorlar. yollarda uyuyan insanlara bakıp üzülüyorlar. zavallılar.. taksiciye ne kadar bahşiş vermeliler diye tartışıyorlar. acaba hint parasının değeri nedir? ne kadar vermek gerekir? sonra hallediyorlar, taksici hiç memnun değil. çok komik bir para verdiler..

ertesi gün döviz bozdurulan bir yere gidiyorlar. benden kurtulmak istiyorlar artık. değerim 420 rupee. şimdiki sahibim kapkara bir hintli, tütsü kokularının arasında diğer o10'luklara karışıyorum. böyle beklerken bir rus çift geliyor. iki 100'lük atıyorlar sahibimin önüne, 150'sini bozdurmak istiyorlar. para üstü olarak gidiyorum ceplerine. kalabalık caddelerde dolaşıyoruz. sayısız kokunun içinden geçiyoruz. sonra sallanmaya başlıyor herşey, sanırım bir bottayız, okyanusun üstünde. ahh bu koku daha ağır.. bir adaya geldik, el e fantana.. küçük sarı muzlardan alıyorlar. maymunlar adası burası. taş tapınakların, harabelerin arasında özgürce koşturan maymunlar. buranın parası muz olsa gerek, maymunlar muzları kapışıyor insanların elinden.

uçağa bindik, tatilleri bitti rus çiftin. istikamet moskova. ömrüm havaalanlarında geçecek sanırım. karşılığımda 310 ruble alıyorlar, ben yine diğer 10'lukların arasına..  derken çok beklemiyorum. şişman bir amerikalı geliyor. şık giyinmiş, parfüm kokuyor. bir işadamı olsa gerek. cüzdanına koyuyor beni. en değersiz para benim şu anda.

new york.. new york.. ve şu ünlü new york taksileri.. müslüman bir göçmen, taksinin şoförü. şimdi onun cebindeyim.. gül suyu kokulu elleriyle beni çıkartıp kasiyere veriyor. genç bir kız kasiyer. siyah elleriyle beni alıp düzgünce yerleştiriyor kasaya. müşteriler gelip gidiyorlar.. her renkten, her ırktan insan görüyorum..

not: efenime söyleyeyim. bu bir mim yazısıydı. aynadaki aksim'den geldi bana. elimden geldiğince şu konuda yazmaya çalıştım: uluslararası geçerliliği olan bir parasınız ve elden ele dolaşıyorsunuz dünyayı.. evet, sanırım özetle buydu konumuz. şimdi buyrun siz döktürün bakalım:

beenmaya
idea

11 comments:

pandora said...

offff sende çok iyi yazmışsın. bize yaşlı tembeller derken haklı değildin, ama bak haklı çıkıyorsun :) gıcık oldum sana da aynadaki aksime de... güzel yazmayın bi daha şu mimleri.

cuma günü açıklayacağın mimi merak ettim yalnız. konu hakkında çıt alabilir miyim bebeeemmmm???

Ozan Kayra said...

bitsin diye yazdım resmen. çok da içime sinmedi ama şimdi bi daha okudum yorumunu görünce, fena değilmiş cidden =p

cuma gününü beklemek zorundasın cicim.. çç bile alamazsın daha öncesinde.. ;)

Ozan Kayra said...

bu arada blogumu kimse okumuyor. bu mim burdan çıkmayacak.. =p

Karōshi said...

Blogunu biz okuyoruz.. Başka okuyan da vardır ama ses etmiyordur:) Züğürt tesellisi mi oldu nedir? Okumasın bea.. zaten kendine yazıyorsun.. yazıyorum.. yazıyoruz:P

Aynadaki Aksim said...

yihaaaaa! :) on parayı çok sevdim ben. :)

Ozan Kayra said...

biz bize eğleniyoruz işte.. on para, beş para.. beleşe burada eğlence!! ehe.. =p

İDEA said...

Uzun zamandır bir titreşim bekliyordum bloğumdan. İşte bu belki bişeyler için tam zamanında geldin.
Başımın üzerinde. Müsaid olduğum en kısa zamanda yazacağım.
Teşekkür ederim.

Ve ve kendin kadar ustaca bir yazı bekleme hayal kırıklığına uğratmak istemem :)

beenmaya said...

vay seviyorum böyle enteresan konudaki mimleri :)) güzel olmuş seninki de şimdi nasıl yazmalı bilemedim. yalnız biliyorsun ki bana gelen mimler zaman aşımına uğramakta. misal şu anda elimde hala yazılmayı bekleyen 6 ayrı mim var ki seninki 7. olarak sıraya girdi bile. yani artık ne zaman yazarım bilmiyorum :))

bu arada okunmuyorum derken yanılıyor olmayasın :)))

Ozan Kayra said...

ideam sen yaz o ustaca olur zaten. kıpır kıpır bir yazı çıksın ortaya =))

mayamcım canımcım biliyorum senin mimleri yazman yıllar alıyor ama hazır ol, cuma günü bir mim daha geliyor =)) bu arada okuyan 5 kişiden birisin, biliyorum. ya çok özledim, böyle yazarken iyice gark etti. 2 hafta sonra hazır ol, buluşalım! =))

beenmaya said...

sizlerin yazdıklarından sonra biraz sönük kalsa da elimden geldiğince yazdım işte. üstelik aylarca bekletmedim bu sefer gayet de erken yazdım dikkatini çekerim :))

http://beenmaya.blogspot.com/2011/01/deger.html

Ozan Kayra said...

dikkatini yerim ki.. =) okuyorum hemen..